Wat heeft Camiel Eurlings nou helemaal gepresteerd?!
Al per 1 juli wordt Camiel Eurlings topman van KLM. De commissarissen willen vaart maken en schuiven de oud minister van Verkeer en Waterstaat snel naar voren. Terwijl er alle reden is om diens benoeming kritisch tegen het licht te houden. Want Eurlings mag graag babbelen over zijn ‘blauwe hart’, als het om Schiphol en de luchtvaart gaat is zijn staat van dienst alarmerend schamel. Geprestéérd heeft de man vrijwel niets. Zijn meest recente wanprestatie: mega-verliezen bij de door hem geleide vrachtdivisie van Air France-KLM.
Als minister van verkeer en Waterstaat hield Eurlings vast aan een rampzalig Schiphol-beleid. Veel startbanen en grondverspilling, misbruik van luchtvaartwetgeving ten faveure van het vastgoedbedrijf Schiphol Real Estate en opportunistische trucs met een omstreden bouwverbod op een van de Chipshol-locaties (Groenenberg-terrein). Voor Eurlings was de waan van de dag maatgevend. Een toekomstvisie bleek aan hem, zijn ambtenaren en de luchthavendirectie niet te zijn besteed.
Toen hij daar door professor Annemieke Roobeek in een geheime notitie op werd gewezen, wist Eurlings niet hoe snel hij dit stuk (waar zijn ministerie nota bene zélf om had gevraagd) weg moest moffelen. Waarna ook de professor er geschrokken het zwijgen toe deed. Gelukkig kreeg schipholwanbeleid de notitie in handen. Het zwijgen van Roobeek werd blijkbaar gewaardeerd. Zij is nu commissaris bij KLM, houdt in die functie toezicht op Eurlings en wenst geen woord meer aan haar notitie vuil te maken.
Roobeek was overigens niet de enige die Eurlings waarschuwde voor de gevolgen van diens beleid. Een overheidscommissie onder leiding van Cees Vriesman veegde begin 2009 de vloer aan met het Schiphol-beleid van Eurlings. Ook dat stuk wist de minister gladjes richting onderste la te praten. Waarna het Schiphol-wanbeleid werd voortgezet. De nationale luchthaven zakte naar de subtop en heeft steeds meer moeite om zich daar te handhaven.
De minister Eurlings vertrok. En even later ook de CDA-politicus Eurlings. Hij wilde meer tijd aan zijn partner en het opbouwen van een gezin besteden. Om verrassend snel toch over te stappen naar een drukke baan bij Air Franc-KLM waar hij de divisie vracht onder zijn hoede kreeg. Die presteert nu dermate beroerd dat het mes er in moet. De vloot gaat terug van 25 naar 13 toestellen. En mogelijk nóg minder. Het verlies in 2011 bedroeg 60 miljoen euro en liep in 2012 op naar 220 miljoen euro. De toelichting van KLM-zijde dat de crisis het vrachtbedrijf hard raakt, wordt blijkbaar voor zoete koek geslikt. De charmante man met ‘het blauwe hart’ schuift ondanks diens magere staat van dienst gewoon door naar de hoogste positie.
Wie Eurlings een beetje kritisch volgt, weet dat bij hem niets is wat het lijkt. Woorden in overvloed maar weinig aansprekende daden. Het is te hopen dat toezichthoudster Roobeek zich niet een tweede keer af laat poeieren. Zoals ook te hopen valt dat haar collega’s bij KLM en Schiphol hun taak eindelijk eens serieus nemen. Want als Nederland niet oplet en weg blijft kijken, dient een volgend hoofdstuk in het Schiphol-drama zich al snel aan. In dat hoofdstuk valt te lezen hoe onder het bewind van een uitstekend Frans sprekende en erg charmante baas de KLM haar autonomie bij de Fransen inleverde. En ook hoe de luchthaven Schiphol veranderde in een op afstand door Fransen aangestuurde aéroport. Géén mainport en géén impuls voor de nationale economie. Hoogstens een Europese subtopper.
Plannen kilometerheffing kostten 200 miljoen, maar 'geen resultaat'
- door tegengeluid op 9 July 2013door Jules Seegers
BINNENLAND De kilometerheffing komt er niet, maar heeft wel meer dan 200 miljoen euro gekost. Studies, analyses, rapportages en planning kostten ruim 100 miljoen. De andere helft is gebruikt om de geest van automobilisten rijp te maken voor het project.
Wat de 200 miljoen heeft opgeleverd, is moeilijk te zeggen. De helft is gebruikt voor kostenramingen, het narekenen van sommen, het formuleren van protocollen, het afstemmen van procedures en secretariële ondersteuning. Dat schrijven NRC-redacteuren Jeroen Wester en Oscar Vermeer vanmiddag in NRC Handelsblad.
'Zonde van het geld'
Het ministerie van Verkeer en Waterstaat huurde op een bepaald moment honderd mensen in. Daarnaast waren vijftig ambtenaren er fulltime bij betrokken. Inmiddels is de organisatie op het departement vrijwel opgeheven.
"Zonde van het geld", zegt Eric-Mark Huitema van mobiliteitsexpert bij IBM, een van de achttien bedrijven die direct betrokken waren bij het project. "De kennis is niet bij het ministerie achtergebleven. Alle dossiers zijn weer meegenomen."
'Geen enkel aantoonbaar resultaat'
Het kabinet-Rutte heeft het project gestaakt en doet alleen nog proeven met ‘spitsmijden’ en andere lokale studies. De kilometerheffing was het belangrijkste dossier van toenmalig minister van Verkeer Camiel Eurlings. De CDA’er was de eerste die na decennia van discussie in 2009 met een wetsvoorstel kwam.
Een betrokkene die anoniem wil blijven, zegt: "Er is geen enkel aantoonbaar resultaat geboekt. Er is veel belastinggeld in een ambitie gestoken." Volgens het ministerie heeft het project veel kennis opgeleverd die bij een herkansing weer kan worden ingezet.
Begin juli zou Eurlings benoemd worden als topman bij de KLM.Per televisie werd echter onlangs meegedeeld dat Eurlings op de nominatie staat om prins Willem Alexander, sinds kort koning, op te volgen als vertegenwoordiger in het Oranje Olympisch Comité...Mijn speculatie...zou Eurlings dan toch nog tijdig te licht zijn bevonden om als topman bij de KLM daar nog verder de organisatie te verzieken met zijn onkunde....Als oranje carnavalprins zal hij binnen het Olympisch Comité ongetwijfeld beter voldoen! Hoewel...was daar ook geen betere opvolger voor deze functie beschikbaar ??? en wie moet nu verder als KLM topman de KLM ten grave dragen ? Ik stel in ieder geval voor alsnog iemand te benoemen die goed en constructief met Chipshol zal kunnen samenwerken.....
- door antonia op 4 July 2013Doe de ogen open en zie dat de wereld is omgedraaid !!
- door Cees op 16 May 2013>>>> HET TOPPUNT van WITTEBOORDEN MAFIA
Niet speculeren, maar ontwikkelen!
- door W.G.IPema op 4 May 2013Makkelijk praten als je bij iedere gedane grondaankoop, opzettelijk, gedwarsboomd wordt door de Staat. De Staat handelt met voorkennis hetgeen verboden is in Nederland!
Dat had dus dhr. Poot moeten zijn. Niet Pot. Excuus.
- door HansH op 3 May 2013Dhr. Ppot heeft wel HEEL erg veel meningen over van alles en iedereen.
- door HansHfd op 3 May 2013Maar hij gokt wel iedere keer verkeerd met zijn grond aankopen en speculaties. Heel veel plannen, weinig realiseren. En dat door keer op keer verkeerd te gokken.
En daarom zit Eurlings waar hij nu zit en dhr. Pot op zijn plek. Ik weet wel wie het beter heeft gedaan.
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel. Hij kan beter bij zijn clubje blijven, dan de belangen van de staat naar de filistijnen te brengen. Deze man zit niet voor ons maar voor zijn clubje eigenheimers!
- door Rots op 20 March 2013In uw ogen mag de heer Eurlings dan misschien ongeschikt zijn voor zijn functie bij KLM-Air France. Voor anderen is dat in het geheel niet het geval.
- door appie b. broek op 13 March 2013Wie die 'anderen' zijn, daar heb ik wel een vermoeden van, maar houd dat nog maar even voor mij. Ze zijn n.l. zeer machtig en zullen er alles aan doen om dit 'Geheim van Den Haag' te bestendigen.
Dat de politiek het OM de rechtsmacht en andere machtsstructuren corrupt en tot op het bot verrot is, is helaas voor een blinde zichtbaar, zo duidelijk is het. Neem als voorbeeld en bewijs mijn hier volgend relaas;
- door H C Klomp op 9 March 2013Dat men diep teleurgesteld wordt in die PVDA coryfeeën is geen wonder. Pak Hans Spekman. De man doet zich voor als gewone volksman. Ondertussen is het een huichelaar eerste klas. Hij zou bedreigt worden per E-mail zo verkondigde hij bij Pauw en Witteman. Vervolgens stuurde ik hem een E-mail. Zie hieronder;
Henk Klomp
________________________________________
rechtmacht
1 bericht
________________________________________
Henk Klomp 16 januari 2013 12:36
Aan: voorzitter@pvda.nl
Geachte Heer Spekman,
Bij de uitzending van Pauw en Witteman zag ik U melding maken van vervelende e-mail die U zegt te ontvangen. Laat ik voor opstellen dat dergelijke e-mails verwerpelijk zijn.
Echter dat er veel mensen zijn die haat gekweekt hebben tegen politici kan ik wel begrijpen en dat zal bij ongewijzigd gedrag ook zo blijven. Ikzelf maak al jaren melding bij de politiek hoe ergerlijk de overheid en de rechtsmacht zelf functioneert . In verkiezingstijd heb ik van veel Kamerleden brieven ontvangen met de mededeling dat ze mij niet zo slecht mogen behandelen. Als de verkiezingen voorbij zijn veranderd hun houding. Enkel van gezicht lijken ze nog op de persoon van voor de verkiezingen en laten ze je zakken. Ik maak dit mee en velen met mij hebben dezelfde ervaring. Overtuig U op mijn website wat mij is overkomen.
Een rechtstaat is een illusie en omdat de mensen dat meer en meer gaan inzien wordt de chaos steeds groter.
Ik leg U de vraag voor; Waarom word ik niet strafrechtelijk vervolgd door de personen die ik openlijk beschuldig van corruptie? Het is nogal wat, wat ik beweer. De personen die ik noem heb ik in kennis gesteld van de inhoud van mijn website maar doen niets. Toch raar als ze onschuldig zijn.
Graag verneem ik van U wat U vindt van de informatie op mijn website www.rechtmachtmisbruik.com
M.Vr.Gr.
H.C. Klomp
Nooit heb ik nog iets van hem vernomen. Wel laat hij zijn kop af en toe op TV zien bij een of ander oud persoon met mooie praatjes.
Als dit soort mensen het land mee besturen is er chaos te verwachten. Zoals gezegd, mooie praatjes en ondertussen de mensen belazeren. Later als hij uit de politiek gaat begint het grove zakkenvullen. Zie zijn voorgangers: Wim Kok, Wouter Bos en vele anderen.
klokkenluideronline.net is nu .is dus klokkenluideronline.is
- door GoldMorg Com op 8 March 2013Liegende rechters
- door lolke van der meulen op 6 March 2013Door Criminelen Veroordeeld en Geplukt
klik op www.dedoorzetter.nl
BELONING 100.000 EURO WIE WEET WAAR IK SCHULDIG AAN BEN
Hof van Discipline.
Een instantie die het corrupte spel ook mee speelt
klik op:
http://www.dedoorzetter.nl/Hofvandiscipline.htm
Nieuw : Advocaten ZOTHEID adv Brandsma, Wiarda en Machiels advocaten.
Wie wil nu een leugenachtige en gewetenloze burgemeester ? klik op :
http://www.dedoorzetter.nl/gewetenlozevvdburgemeester.htm
En wie wil een raadslid CDA die nu al 13 jaar lang iets verzint
wat totaal gelogen is (nu ex raadslid) klik op:
http://www.dedoorzetter.nl/ikbengenaaid.htm
Niemand weet waar ik schuldig aan ben.
klik op: http://www.dedoorzetter.nl/niemandweethet.htm
Heeft hij al een gezin gesticht? Neen, gewoon even met die oude Poot bellen, voor goede raad en vast niet duur. Net als fatsoen Camiel, moet je doen!
- door P.S.M. Welbergen op 5 March 2013Mooi om te lezen dat klokkenluiders alom aktief zijn om Chipshol te ondersteunen in deze ongelijke strijd. Nu dan door toespelen van het geheime rapport van Roobeek en rapport van de overheidscommissie.
- door Alfred Mol op 5 March 2013Tja, de makke is natuurlijk het benoemen van oude vrindjes. Eurlings leuk gedropt bij de KLM.
Echter die arme Maxime Verhagen ligt wel onder vuur bij Bouwend Nederland. Die aannemers zien geen nut in aansteleln van Maxime en willen zelfs af van Maxime.
Wanneer krijgt een Eurlings de wind van voren ? De KLM mensen zullen dat wel niet zelf aandurven... jammer.
Eurlings zal wel tijdens zijn vrachtdivisie tijd met cursussen ingelepeld zijn wat ie moet doen voor de grotere bazen. Het kan een sterfhuis constructie zijn voor KLM. Het kan ook een verdere integratie met Air France zijn, waarbij dan de goede zuinige vliegtuigen naar Air France overgaan. En misschien moet wel iemand begunstigd worden met het ver onder de prijs afstoten van vliegtuigen. De oudere duurdere werknemers zullen wel weg gereorganiseerd worden. Tja, het management prut vindt natuurlijk dat de B 737 en A 320 piloten er uit moeten als ze tien keer zoveel loon krijgen als de nieuwelingen die in overvloed aan de poort staan te dringen. Er moeten natuurlijk zoveel als mogelijk problemen gemaakt worden want als alles op rolletjes loopt vraagt iedereen zich af waar al dat overbetaald management prut voor nodig is. Het maakt eigenlijk allemaal weinig meer uit. De kansen voor de toekomst, zoals een Schiphol city, zijn al verbrand. En er komt waarschijnlijk een zware jarenlange oliecrisis door het afsluiten van de Perzische Golf. Als Air France - KLM dan moet snoeien dan zijn het natuurlijk niet de verbindingen met Charles de Gaulle maar de verbindingen met Schiphol die gesnoeid worden. Eurlings zal het niet deren. Hij strijkt een riant inkomen op en men prijst hem later de blauwe hemel in voor het doorstaan van de jaren bij een vliegmaatschappij die leed onder een verwoestende oliecrisis.
- door goldmorg com op 4 March 2013