-
2 December 2012
ARM NEDERLAND - DEEL 1
Liegen onder ede gesanctioneerd. Een privilege voor rechtersAdvertentie, geplaatst in Trouw van 3 december 2012 en Haarlems Dagblad van 4 december 2012
De meinedige rechters Westenberg en Kalbfleisch zijn bij vonnis van 23 november jl. vrijgesproken door rechter Krol van de rechtbank Utrecht. Zogenaamd wegens gebrek aan bewijs. Niet bestraft wegens meineed, hoewel bewezen door het Openbaar Ministerie op basis van niet mis te verstane verklaringen van meer dan één getuige. Dus niet alleen van mevrouw Van der Togt, 30 jaar in functie als griffier bij de Haagse rechtbank.Arm Nederland (deel 1) - kopie advertentie
-
9 December 2012
ARM NEDERLAND - DEEL 2
Belastingbetalers en werknemers boeten voor wanbeleid staatsbedrijf SchipholAdvertentie, geplaatst in Trouw van 10 december 2012 en Haarlems Dagblad van 11 december 2012
Deel 1 werd geplaatst op maandag 3 december
Elke Nederlander vraagt zich langzamerhand af hoeveel miljoenen Griekenland ons land gaat kosten. Niemand vraagt hoeveel miljarden het wanbeleid van Schiphol ons reeds gekost heeft en blijft kosten. Grotendeels door tegenwerking van mijn advies in mijn 2e rapport Schiphol luchthaven nr. 1 uit 1989, bijna 25 jaar oud maar nog steeds actueel. Sticht een Airport City ten zuiden van Badhoevedorp voor high tech bedrijven. Mogelijk resultaat: miljarden opbrengsten aan vennootschaps- en inkomstenbelasting, elk jaar weer, dus cumulatief. Bovendien extra werkgelegenheid voor 70.000 hooggekwalificeerde werknemers. Als dit advies opgevolgd was, dan waren thans de 2 extra bezuinigingen c.q. belastingverhogingen van 18 resp. 16 miljard overbodig. Minstens zo belangrijk, dan was de werkloosheid de laatste 5 jaar niet gestegen van 4,5% tot 6,4% terwijl het dieptepunt van de crisis nog niet in zicht is. En last but not least bezat Nederland dan een schat aan high tech experts ingevolge de vestiging van filialen van Amerikaanse high tech toppers, niet alleen Microsoft, als eerste gevestigd in ons Chipshol Park-Rijk.Arm Nederland (deel 2) - kopie advertentie
-
11 December 2012
ARM NEDERLAND - DEEL 3 De vette jaren van Nederland zijn voorbijAdvertentie, geplaatst in Trouw van 12 december 2012 en Haarlems Dagblad van 13 december 2012
Deel 2 werd geplaatst op maandag 10 december
Het is CEO nr. 4 Cerfontaine die aansprakelijk is voor de totale oorlog met Chipshol. Begonnen met het doordrukken van de Polderbaan. Een Pyrrhus-overwinning. Tegen het advies in mijn allereerste advertentie van medio 1995 Een extra startbaan of de start van extra banen. Hoewel Cerfontaine toegegeven heeft dat de overbodige Polderbaan een mislukking is, eiste hij desondanks in 2003 nog 2 extra banen, als eerste de 2e Kaagbaan (nr. 7). Bovendien heeft deze CEO januari 2003 om een bouwverbod op ons businesspark Groenenbergterrein verzocht aan staatssecretaris Schultz van Haegen omdat bebouwing ]desastreuze gevolgen voor de bereikbaarheid van de luchthaven zou hebben. Zuiver bedrog mede blijkens het verzoek van de luchthaven om intrekking van dit bouwverbod. Opmerkelijk onmiddellijk na de veroordeling van Schiphol door rechter Monster c.s. in 2005 tot vergoeding van alle schade. Het is dus Cerfontaine die welbewust voor de totale oorlog gekozen heeft en daardoor de doodgraver van Schiphol geworden is.Arm Nederland (deel 3) - kopie advertentie
-
17 April 2009
Schiphol: van mainport (hub*) tot regionale luchthaven? (deel 1)Advertentie, geplaatst in De Telegraaf van 20-04-2009 en Haarlems Dagblad van 21-04-2009.
Schiphol had luchthaven nr. 1 ter wereld kunnen worden als het een voorbeeld had genomen aan Atlanta. De Amsterdam/Schiphol-regio was dan dé toplocatie van Europa geworden. Door een verkeerd beleid van met name voormalig CEO Cerfontaine verliest Schiphol echter steeds meer terrein, is inmiddels al afgezakt van nr. 10 naar nr. 14.Schiphol: van mainport (hub*) tot regionale luchthaven?
-
20 April 2009
Schiphol: van mainport (hub*) tot regionale luchthaven (deel 2)Advertentie, geplaatst in De Telegraaf van 21-04-2009 en Haarlems Dagblad van 22-04-2009.
Deel 1 beschreef dat Schiphol welbewust niet koos voor hét voorbeeld Atlanta, de succesvolste luchthaven ter wereld dankzij 4 evenwijdige startbanen, maar voor Chicago O’Hare met 6 tangentiële startbanen, tegen de waarschuwing van haar directie. Schiphol is daardoor de minst efficiënte luchthaven ter wereld, ondanks de aantrekkelijke terminal. Na sterke groei tot 2000 is onze nationale luchthaven onder het bewind van Cerfontaine inmiddels afgezakt van nr. 10 naar nr. 14. De volgende drastische maatregelen zijn noodzakelijk:Schiphol: van mainport (hub*) tot regionale luchthaven (deel 2)
Schipholwanbeleid
De gemiste kansen voor Nederland